چند بار نزدیکی برای باردار شدن و حاملگی لازم است


بسم الله الرحمن الرحیم

 

چند بار نزدیکی برای باردار شدن و حاملگی لازم است

چند بار نزدیکی کنیم تا باردار شویم؟

اگر از حالت‌های استثنایی بگذریم ، در حالت طبیعی برای باردار شدن به اذن الهی ، انجام عمل نزدیکی بین زن و مرد لازم است و سؤال مهمی که ممکن است در این خصوص برای زوجین مطرح باشد این است که چند بار نزدیکی برای باردار شدن و حاملگی لازم است؟ آیا شما نیز قصد اقدام به بارداری و بچه دار شدن دارید و این سؤال به ذهن شما هم خطور کرده است؟ آیا می‌دانید علاوه بر تعداد دفعات نزدیکی ، انجام به موقع و در زمان مناسب عمل آمیزش تاثیر مهمی در باردار شدن خانم‌ها دارد؟ آیا می‌دانید شانس بارداری خانم‌ها در هر ماه ، کمتر از 30% است و بنابر این تنظیم دفعات نزدیکی از اهمیت خاصی برخوردار است؟ از طرف دیگر آیا اطلاع دارید که از نظر شرعی ، هر زمان جهت انجام عمل نزدیکی مخصوصا به منظور اقدام به حاملگی مناسب نیست و بنابر این محدوده انجام عمل نزدیکی تنگتر شده و انتخاب دفعات و زمان مناسب آمیزش و نزدیکی برای یک بارداری سالم و داشتن فرزند سالم و صالح ، اهمیت فوق العاده‌ای پیدا می‌کند؟ حال با این توصیفات ، به نظر شما چند بار انجام عمل نزدیکی لازم است تا یک خانم باردار شود؟

واقیت امر آن است که اگر اراده پروردگار عالم باشد و نیز شرایط برای حامله شدن خانم مهیا باشد ، در اینصورت انجام فقط یک عمل نزدیکی صحیح و در زمان مناسب ، جهت باردار کردن و حامله کردن خانم کافی است. اما در عمل ممکن است به دلیل شرایط مختلف زمانی و مکانی و نیز شرایط مختلف خود پدر و مادر ، انجام فقط یک عمل نزدیکی برای حاملگی خانم کافی نباشد و نیاز باشد تا عمل جماع به تعداد دفعات بیشتری انجام گیرد.

برای درک بهتر موضوع ، دوره پریود یا چرخه قاعدگی خانم ها را باید بررسی کنیم. ما در اینجا از نظر انجام عمل نزدیکی برای بارداری ، این دوره را به سه قسمت تقسیم می کنیم. قسمت اول از زمان شروع قاعدگی یا عادت ماهانه تا اتمام خونریزی و انجام غسل حیض می باشد. قسمت دوم از زمان اتمام خونریزی و انجام غسل حیض تا زمان آزاد شدن تخمک از تخمدان و یک روز بعد از آن می باشد و قسمت سوم هم از روز دوم پس از تخمک گذاری و آزاد شدن تخمک از تخمدان تا پایان دوره است. آمیزش و نزدیکی در قسمت اول دوره ، حرام است و خدای متعال در قرآن کریم هم از این عمل نهی فرموده‌اند. آمیزش و نزدیکی در قسمت سوم دوره هم به دلیل عدم وجود تخمک زنده ، عملا از نظر بارداری اهمیتی ندارد زیرا وقتی تخمک زنده نباشد ، امکان بارداری وجود ندارد. با این حساب ، قسمت دوم دوره قاعدگی خانم‌ها از نظر اقدام به بارداری ، بهترین زمان است. طول این قسمت در زنان مختلف با توجه به طول دوره پریود و برخی عوامل دیگر ممکن است متغیر باشد. هر اقدام به عمل نزدیکی که منجر به بارداری سالم شود ، بایستی در این قسمت قرار گیرد. از طرف دیگر ، بهتر است بلافاصله بعد از اتمام قسمت اول ، اقدام به نزدیکی نشود و حداقل از روز سوم پس از پاک شدن و انجام غسل حیض ، نسبت به انجام عمل نزدیکی برای بارداری و بچه دار شدن اقدام شود. این مساله برای سلامتی فرزند حاصل از آمیزش بسیار مهم است. پس نتیجه گیری کلی آن است که از روز سوم پس از پاک شدن از خونریزی عادت ماهانه و انجام غسل حیض ، تا یک روز بعد از آزاد شدن تخمک از تخمدان (تخمک گذاری) بهترین زمان جهت انجام عمل نزدیکی به منظور اقدام به بارداری است. به عنوان یک مثال فرض کنیم طول دوره عادت ماهانه یک خانم ، بیست و هشت روز بوده و طول مدت خونریزی و پاک شدن او ، هفت روز باشد. باز فرض کنیم زمان تخمک گذاری این خانم ، در روز چهاردهم از شروع دوره قاعدگی باشد. با این فرضیات ، بهترین زمان برای این خانم و همسرشان جهت اقدام به عمل آمیزش و نزدیکی برای شروع یک بارداری سالم و شرعی ، از روز دهم تا روز پانزدهم از زمان شروع عادت ماهانه می‌باشد. تعداد روزهای مناسب عمل نزدیکی برای بارداری در این حالت ، برابر شش روز (روز دهم ، روز یازدهم ، روز دوازدهم ، روز سیزدهم ، روز چهاردهم و روز پانزدهم از زمان شروع عادت ماهانه) می‌باشد. طول این مدت در زنان مختلف با توجه به طول دوره عادت ماهانه و نیز زمان تخمک گذاری ممکن است متفاوت باشد. حال سؤال مهم این است که تعداد دفعات نزدیکی در این مدت (در مثال ما شش روز) چقدر باید باشد؟ آیا در هر روز این مدت لازم است نزدیکی کنیم یا باید فاصله‌ای بین دو نزدیکی متوالی باشد؟ برای اینکه اسپرم به تعداد کافی تولید شود و نیز قدرت باروری لازم را داشته باشد لازم است حداقل یک روز بین دو آمیزش و نزدیکی متوالی فاصله باشد. بر این اساس ، دو دیدگاه وجود دارد و ما این دو دیدگاه را در اینجا بررسی می‌کنیم:

  1. دیدگاه اول ، نظر پزشکان محترم می‌باشد که البته ممکن است نظر همه آنها نباشد ولی معمولا این نظر در بین پزشکان وجود دارد که در حول و حوش زمان تخمک گذاری (قسمت دوم دوره قاعدگی در بحث ما) ، یک روز در میان آمیزش صورت بگیرد تا شانس بارداری افزایش یابد. اما با احترام به همه پزشکان عزیز ، این نظر از نظر شرعی دارای اشکال می‌باشد. ممکن است بپرسید که اشکال این کار کجاست؟ خدمت شما عرض می‌شود که از نظر شرعی ، هر زمان برای آمیزش و نزدیکی و مخصوصا جهت اقدام به بارداری و حاملگی مناسب نیست و شرایط خاصی در این زمینه وجود دارد که در بیانات ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) و نیز در سفارشات پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) به حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) ، این شرایط ذکر شده‌اند که عدم رعایت این شرایط ممکن است منجر به بروز مشکلاتی نظیر سقط جنین یا شش انگشتی شدن کودک یا بیماری صرع فرزند و ... و حتی مشکلاتی برای مادر بشود. پس با این شرایط ، چاره کار چیست؟ دیدگاه دوم ، چاره کار را برای ما بیان می‌کند.
     
  2. دیدگاه دوم که مسائل شرعی را نیز لحاظ نموده است این است که در طول دوره‌ای که احتمال بارداری بیشتر است (همان قسمت دوم مربوط به دوره قاعدگی خانم ها که در بالا بدان اشاره شد) ، با توجه به زمان‌های مناسب نزدیکی که از نظر شرعی منعی ندارد ، اقدام به انجام عمل نزدیکی کنیم با این شرط که حداقل یک روز بین دو آمیزش متوالی فاصله باشد. در دیدگاه اول ، یک روز بین دو آمیزش متوالی فاصله وجود دارد ولی در دیدگاه دوم با توجه به زمان‌های مناسب نزدیکی از نظر اسلام ، ممکن است حتی بیش از یک روز بین دو آمیزش متوالی فاصله بیفتد یا ممکن است حتی اصلا روز مناسبی جهت انجام عمل نزدیکی برای بارداری وجود نداشته باشد!

ما دیدگاه اول را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم و پیشنهاد ما دیدگاه دوم است. اینجا تصمیم با شماست که بارداری به هر طریقی را ترجیح دهید یا بارداری سالم را. حال ممکن است این سؤال مطرح شود که از کجا زمان‌های مناسب نزدیکی را که مد نظر شرع است ، پیدا کنیم؟ پاسخ آن می‌تواند به مطالعه و تبحر شما در این زمینه بستگی داشته باشد ؛ اما برای راحتی کار ، ما استفاده از برنامه محاسبه بهترین زمان نزدیکی در اسلام را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

و در پایان ، سؤالی که ممکن است مطرح باشد این است که اگر زمان تخمک گذاری را ندانیم ، چگونه مدت مناسب برای نزدیکی جهت بارداری را به دست بیاوریم؟ در اینصورت پیشنهاد ما این است که از روز سوم پس از پاک شدن خانم و انجام غسل حیض ، مدت زمان بیشتری را با توجه به دیدگاه دوم ، برای انجام عمل نزدیکی اختصاص دهید. این زمان می‌تواند مثلا تا دو هفته یا بیشتر هم باشد. در پناه حق ، موفق باشید انشاء الله تعالی.

 

اشتراک گذاری در:

آخرین مطالب

عید فطر چند روز است (۶ روز قبل)

علت قاعدگی بعد از اقدام به بارداری (۶ ماه قبل)

روز پنجشنبه چه زمانی است (۷ ماه قبل)

نزدیکی در زمان قاعدگی حرام است (۷ ماه قبل)

ارتباط ناهنجاری جنین با جهت آمیزش (۱۱ ماه قبل)

تاثیر زمان نزدیکی بر شادابی کودک (۱ سال قبل)

نزدیکی کردن با شکم پر و کاهش هوش فرزند (۲ سال قبل)

نزدیکی کردن در بعد از ظهر یا عصر (۲ سال قبل)

نزدیکی در روز برای باردار شدن (۲ سال قبل)

آیا انعقاد نطفه در روز اشکال ندارد (۲ سال قبل)

فاصله بین دو نزدیکی متوالی برای باردار شدن (۲ سال قبل)

راه و روش پیشگیری از تولد نوزاد ناهنجار (۲ سال قبل)

درمان کرونا در کودکان فقط در 48 ساعت (۳ سال قبل)

مهمترین عوامل مرتبط با نزدیکی کردن (۳ سال قبل)

تاثیر حالت زمان نزدیکی کردن بر کودک (۳ سال قبل)

فواید با وضو بودن در هنگام نزدیکی کردن (۳ سال قبل)

اهمیت برنامه ریزی برای نزدیکی کردن (۳ سال قبل)

کاهش عوارض بارداری با رژیم غذایی سالم (۳ سال قبل)

فاصله بین دو نزدیکی برای بارداری (۳ سال قبل)

رمضان بهترین ماه برای اقدام به بچه دار شدن (۳ سال قبل)

مطالب پربازدید

سریعترین نشانه بارداری (۱۱۶۰۱۲۱ بازدید)

نمایش وضعیت نزدیکی برای امروز و امشب (۱۰۶۱۴۰۶ بازدید)

برنامه محاسبه بهترین زمان نزدیکی در اسلام (۸۹۰۰۴۸ بازدید)

نزدیکی برای بارداری بعد از پریود (۷۹۸۱۳۶ بازدید)

شب ها و روزهای مناسب آمیزش در اسلام (۶۳۱۳۰۴ بازدید)

آزمایش اسپرم با آب در منزل (۶۲۸۵۵۳ بازدید)

روش صحیح استفاده از واجبی و نوره (۴۹۶۸۲۹ بازدید)

چند بار نزدیکی برای باردار شدن و حاملگی لازم است (۴۸۴۷۳۱ بازدید)

چگونه به سرعت و زود باردار شویم (۴۱۳۹۹۷ بازدید)

بعد از نزدیکی برای بارداری چه کنیم (۳۹۹۸۰۲ بازدید)

مصرف عرق کاسنی در بارداری و حاملگی (۳۶۰۵۸۳ بازدید)

بهترین حالت نزدیکی برای بارداری و حاملگی (۳۵۶۸۳۳ بازدید)

عفونت بارداری و درمان طبیعی آن (۳۵۵۷۶۶ بازدید)

زمان های نامناسب برای نزدیکی و انعقاد نطفه (۳۲۳۸۴۶ بازدید)

درمان سنتی عفونت چشم نوزادان (۳۱۵۶۰۴ بازدید)

درمان گوش درد نوزادان به روش سنتی (۲۹۹۹۵۱ بازدید)

اول ، وسط و آخر ماه قمری (۲۸۶۵۳۱ بازدید)

وقت زوال خورشید چه زمان و ساعتی است (۲۵۱۶۱۸ بازدید)

تاثیر زمان نزدیکی بر جنسیت جنین (۲۴۵۷۰۴ بازدید)

تاثیر رازیانه بر باردار شدن (۲۴۵۵۵۷ بازدید)

احادیث بارداری

به زنان باردارتان بِهْ بدهيد ؛ چرا كه اخلاق فرزندانتان را نيكو مى گرداند.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)

ذکر روزهای هفته

ذکر روز جمعه

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم (۱۰۰ مرتبه)

امروز

جمعه

۷ / ۲ / ۱۴۰۳

۱۷ شوال ۱۴۴۵

ماه قمری ۳۰ روزه

۰۱ : ۲۳ : ۱۱

فصل بهار

اوقات شرعی به وقت تهران

انتخاب محل دیگر

اذان صبح: ۰۳:۴۶

طلوع خورشید: ۰۵:۱۸

اذان ظهر: ۱۲:۰۲

اذان عصر: ۱۵:۴۶

غروب خورشید: ۱۸:۴۷

اذان مغرب: ۱۹:۰۶

وقت عشاء: ۱۹:۵۸

نیمه شب شرعی: ۲۳:۱۶

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب و محتوای سایت 2 زندگی چیست؟



مشاهده نظرات