تاثیر زمان نزدیکی بر شادابی کودک


بسم الله الرحمن الرحیم

 

تاثیر زمان نزدیکی بر شادابی کودک

آیا زمان نزدیکی کردن تاثیری در شادابی کودک دارد؟ زمان مقاربت چگونه می‌تواند سبب شود که کودک متولّدشده ، شاداب باشد؟ آیا تا به حال توجّه کرده‌اید که بعضی از کودکان ، شاداب هستند امّا برخی دیگر از کودکان ، حالت شاداب ندارند و انگار همیشه یک حالت ناشادی در چهره دارند؟ شادابی بچّه‌ها می‌تواند علل و عوامل مختلفی داشته باشد. امّا در این مطلب قصد داریم تا در مورد یک حالت شادی صحبت کنیم که انگار همیشه در چهره بعضی از بچهّ‌ها هست اما تعدادی از کودکان هم هستند که چهره شادابی ندارند. اگر شما نیز مایل به دانستن نکاتی در این زمینه هستید می‌توانید این مطلب را مطالعه نمایید. ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد تاثیرات زمان نزدیکی و مقاربت بر شادابی کودکان صحبت کنیم و شما خوانندگان محترم سایت بارداری و حاملگی ۲زندگی را با حقایقی در این زمینه آشنا کنیم.

 

شادابی کودکان

شادابی کودکان موضوعی است که همه خانواده‌ها و همه پدر و مادرها آن را دوست دارند و فکر نمی‌کنیم خانواده‌ای وجود داشته باشد که از شاد بودن فرزندان خود خوش‌حال نباشد. شادی بچّه برای پدر و مادر بسیار مهم است به طوری که شاید حتّی بعضی از خانواده‌ها در حسرت شادی فرزندان خود باشند. شاد بودن بچّه‌ها نعمتی است که باید قدر آن را دانست و از این حیث ، به درگاه خدای بزرگ ، سپاسگزاری نمود. شادابی در کودکان ، علل و عوامل مختلفی می‌تواند داشته باشد. ما در این‌جا ، این علل و عوامل را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم: ۱) علل اوّلیّه و ۲) علل ثانویّه. ابتدا مختصری در مورد علل ثانویّه مربوط به شادی کودکان صحبت خواهیم کرد و سپس به بررسی علل اوّلیّه شادابی بچّه‌ها می‌پردازیم و پس از آن ، به ارتباط میان شادی جنین با زمان نزدیکی کردن برای به دنیا آوردن بچّه (یا همان نوزادی که به دنیا می‌آید و کودکی که بعدها بزرگ می‌شود) خواهیم پرداخت.

 

تاثیر عوامل ثانویّه در شادابی بچّه‌ها

منظور از عوامل ثانویّه در شادابی کودکان ، عواملی هستند که پس از تولّد و به دنیا آمدن کودک ، وجود دارند. مثلاً بچّه‌ها با یک هدیه ، خوشحال می‌شوند. این‌ها عوامل ثانویّه هستند و البتّه نقش مهمّی هم در شاد کردن کودکان دارند. عوامل ثانویّه برای شاد کردن کودکان ، یک حالت موقّت دارند و دائمی نیستد. مثلاً وقتی شما برای فرزند دلبند خو یک دفتر نقّاشی زیبا می‌خرید و او را خوش‌حال می‌نمایید ، این خوش‌حالی ، موقّتی بوده و دائمی نیست ؛ کودک به طور موقّت خوش‌حال می‌شود و این طور نیست که همیشه به خاطر آن دفتر نقّاشی ، حالت شادی در چهره داشته باشد! موضوع بحث این مقاله ، آن نوع شادی است که همواره در چهره کودک وجود دارد و یک حالت باطنی است و نه صرفاً یک حالت زودگذر و موقّت ظاهری. عوامل ثانویّه دخیل در شادی کودک ، موضوع این مقاله نیستد و صرفاً جهت آشنایی و روشن شدن مطلب ، توضیح مختصری درباره آنها داده شد. هدف اصلی این مقاله ، تاثیر عوامل اوّلیّه و مخصوصا زمان مجامعت زوجین در هنگام اقدام به بارداری در شادابی کودکان است که در قسمت بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

نقش عوامل اوّلیّه در شادابی کودک

همان طور که پیشتر نیز ذکر شد ، هدف این مقاله بررسی نقش عوامل اولیه و بالاخصّ ، زمان مقاربت در شادی کودک است. سؤالی که ممکن است پرسیده شود این است که منظور از عوامل اولیه تاثیرگذار بر شادابی کودکان چیست؟ منظور از عوامل اولیه دخیل در شادی کودکان ، عوامل قبل از به دنیا آمدن کودک می‌باشند. هر عاملی که قبل از تولّد بچّه در شادابی کودک نقش داشته باشد ، جزء عوامل اولیه شادی بچّه‌ها محسوب می‌شود. عوامل ابتدایی و اولیه نقش بسیار مهمی در شادی کودکان دارند. اگر شما در چهره بعضی از بچّه‌ها یک شادی دائمی و باطنی حس می‌کنید و برعکس ، در چهره و ظاهر بعضی دیگر از بچه‌ها یک حالت ناشادی مشاهده می‌نمایید ، این بیشتر به عوامل اولیه مربوط می‌شود و یکی از این عوامل ، زمان نزدیکی کردن و مقاربت برای حاملگی است.

 

اهمّیّت زمان نزدیکی کردن در شادابی کودک

شکّی در این نیست که هر زمان عمل نزدیکی انجام بگیرد و اسپرم مرد آماده بارور کردن تخمک باشد و تخمک نیز آزاد شده باشد ، چنانچه اراده الهی حکم‌فرما بوده و مشکل خاصّی هم وجود نداشته باشد ، بارداری شکل می‌گیرد ؛ حالا چه روز باشد و چه شب ؛ چه زن و مرد در حال شادی قرار داشته باشند و چه در حال غمگین و افسرده و ... . امّا برای این که یک بارداری سالم و صحیح شکل بگیرد و فرزند شاداب ، صالح و سالم هم به دنیا بیاید لازم است که یک سری اصولی که در شرع مقدّس اسلام توصیه شده رعایت شوند. این اصول در قالب سفارشاتی که پیامبر گرامی اسلام حضرت محمّد مصطفی (صلّی الله علیه و آله و سلّم) خطاب به حضرت علی‌بن ابی‌طالب (علیه‌السّلام) بیان فرموده‌اند ، به دست ما رسیده است. در این زمینه می‌توانید مطلب شب ها و روزهای مناسب آمیزش در اسلام را مطالعه کنید. یکی از این سفارشات ، مربوط به زمان مقاربت می‌باشد. زمان مناسب نزدیکی کردن در برنامه محاسبه بهترین زمان نزدیکی در اسلام آورده شده است. انتخاب زمان مناسب برای مجامعت ، نقش بسیار مهمی در سلامتی ، صالح بودن ، عاقبت به خیری ، هوش و شادابی کودک دارد. ما در اینجا فقط به جنبه شادی کودک می‌پردازیم و بقیّه مسائل در مطالب مختلف در این سایت قابل مطالعه هستند.

یکی از زمان‌هایی که از نظر شرعی برای نزدیکی کردن سفارش شده است ، آخر شب می‌باشد. آمیزش در ساعات پایانی شب علی‌الخصوص در ثلث آخر شب ، اثرات مثبت فراوانی بر جنین دارد که یکی از اثرات مهم آن ، تاثیر در شادابی کودک است. زوجین معمولاً در ساعات اولیه شب به دلیل مشغله‌های کاری و ... ، خسته بوده و حالت شادابی ندارند. این حالت خستگی و ناشادابی ، مستقیماً بر نطفه کودک تاثیر می‌گذارد و شما همین حالت ناشاد زوجین را در فرزند آنها خواهید یافت! شاید کمی تعجّب‌آور باشد! اما حقیقتی است که وجود دارد. یکی از دلایل عمده‌ای که سبب شده است کودکان امروزی ، شاداب نباشند همین مورد است. پدر و مادرهایی که با احکام شرعی آشنایی ندارند و یا در صورت آشنایی ، نسبت به رعایت آنها اهتمام نمی‌ورزند ، دانسته یا ندانسته در این عدم شادابی کودکان نقش دارند. امروزه با وجود مشغله‌های کاری فراوانی که پدر و مادرها دارند ، حالت خستگی در اوایل شب در آنها کاملاً مشهود است و اگر با همین حالت ، اقدام به انجام عمل نزدیکی برای فرزنددار شدن بکنند ، به احتمال بسیار زیاد ، پایه‌های تولد کودکی ناشاد را بنیان‌گذاری کرده‌اند.

شاید بعضی از زوجین چنین بیندیشند که شب را تا انتها بیدار باشند و در پایان شب ، اقدام به آمیزش نمایند. در پاسخ به این باید گفت که این کار ، صحیح نیست! انجام مقاربت در ساعات پایانی شب به معنای بیدار ماندن شبانه نیست ، بلکه زوجین بهتر است شب را استراحت کرده (زود بخوابند) و در ساعات پایانی شب بیدار شده و با رعایت موازین شرعی و دستورات دین مقدّس اسلام ، نسیت به انجام عمل جماع اقدام نمایند.

 

نتیجه گیری

شادابی کودکان ، آرزوی هر پدر و مادر مسئولیت‌پذیر و با عاطفه است و یکی از راه‌های مهم رسیدن به این امر ، رعایت دستورات شرع مخصوصاً در مورد انتخاب زمان آمیزش می‌باشد. در مورد آگاهی از زمان‌های مناسب مجامعت می‌توانید از برنامه محاسبه بهترین زمان نزدیکی در اسلام استفاده کنید. امیدواریم که انشاء‌الله با الطاف الهی و در سایه رعایت دستورات شرع و دین اسلام ، فرزندانی سالم ، صالح ، شاداب ، باهوش و زیبا داشته باشیم که هر لحظه از داشتن آنها و دیدن آنها شاد بوده و خدای بزرگ را نیز شاکر باشیم.

 

اشتراک گذاری در:

آخرین مطالب

تاثیر زمان و مکان نزدیکی کردن بر جنین (۴ هفته قبل)

عید فطر چند روز است (۳ ماه قبل)

علت قاعدگی بعد از اقدام به بارداری (۹ ماه قبل)

روز پنجشنبه چه زمانی است (۱۰ ماه قبل)

نزدیکی در زمان قاعدگی حرام است (۱۰ ماه قبل)

ارتباط ناهنجاری جنین با جهت آمیزش (۱ سال قبل)

تاثیر زمان نزدیکی بر شادابی کودک (۲ سال قبل)

نزدیکی کردن با شکم پر و کاهش هوش فرزند (۲ سال قبل)

نزدیکی کردن در بعد از ظهر یا عصر (۲ سال قبل)

نزدیکی در روز برای باردار شدن (۳ سال قبل)

آیا انعقاد نطفه در روز اشکال ندارد (۳ سال قبل)

فاصله بین دو نزدیکی متوالی برای باردار شدن (۳ سال قبل)

راه و روش پیشگیری از تولد نوزاد ناهنجار (۳ سال قبل)

درمان کرونا در کودکان فقط در 48 ساعت (۳ سال قبل)

مهمترین عوامل مرتبط با نزدیکی کردن (۳ سال قبل)

تاثیر حالت زمان نزدیکی کردن بر کودک (۳ سال قبل)

فواید با وضو بودن در هنگام نزدیکی کردن (۳ سال قبل)

اهمیت برنامه ریزی برای نزدیکی کردن (۳ سال قبل)

کاهش عوارض بارداری با رژیم غذایی سالم (۳ سال قبل)

فاصله بین دو نزدیکی برای بارداری (۳ سال قبل)

مطالب پربازدید

سریعترین نشانه بارداری (۱۱۶۳۱۲۱ بازدید)

نمایش وضعیت نزدیکی برای امروز و امشب (۱۰۹۱۰۶۹ بازدید)

برنامه محاسبه بهترین زمان نزدیکی در اسلام (۹۰۵۲۱۴ بازدید)

نزدیکی برای بارداری بعد از پریود (۷۹۸۸۳۶ بازدید)

آزمایش اسپرم با آب در منزل (۶۳۷۳۳۸ بازدید)

شب ها و روزهای مناسب آمیزش در اسلام (۶۳۶۹۶۰ بازدید)

روش صحیح استفاده از واجبی و نوره (۵۰۲۴۹۲ بازدید)

چند بار نزدیکی برای باردار شدن و حاملگی لازم است (۴۸۵۹۶۸ بازدید)

چگونه به سرعت و زود باردار شویم (۴۱۴۹۱۳ بازدید)

بعد از نزدیکی برای بارداری چه کنیم (۴۰۱۴۸۳ بازدید)

مصرف عرق کاسنی در بارداری و حاملگی (۳۶۱۲۳۸ بازدید)

بهترین حالت نزدیکی برای بارداری و حاملگی (۳۵۷۸۷۱ بازدید)

عفونت بارداری و درمان طبیعی آن (۳۵۶۲۵۱ بازدید)

زمان های نامناسب برای نزدیکی و انعقاد نطفه (۳۳۱۳۴۱ بازدید)

درمان سنتی عفونت چشم نوزادان (۳۱۶۷۴۲ بازدید)

درمان گوش درد نوزادان به روش سنتی (۳۰۰۵۸۱ بازدید)

اول ، وسط و آخر ماه قمری (۲۹۴۲۲۷ بازدید)

وقت زوال خورشید چه زمان و ساعتی است (۲۶۷۰۱۴ بازدید)

تاثیر زمان نزدیکی بر جنسیت جنین (۲۴۶۸۴۵ بازدید)

تاثیر رازیانه بر باردار شدن (۲۴۶۱۴۹ بازدید)

احادیث بارداری

بوى پيامبران ، بوى بِهْ و بوى حورالعين ، بوى آس (نوعی گیاه خوشبوی) و بوى فرشتگان ، بوى گل است و بوى دخترم فاطمه زهرا ، بوى بِهْ و آس و گل است . خداوند هيچ پيامبر و هيچ وصىّ اى را برنينگيخت مگر آن كه او بوى بِهْ مى داد. پس آن را بخوريد و به زنان باردارتان بدهيد كه فرزندانتان زيبا مى شوند.

پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص)

ذکر روزهای هفته

ذکر روز شنبه

یا رب العالمین (۱۰۰ مرتبه)

امروز

شنبه

۶ / ۵ / ۱۴۰۳

۲۱ محرم ۱۴۴۶

ماه قمری ۳۰ روزه

۰۵ : ۵۰ : ۱۴

فصل تابستان

اوقات شرعی به وقت تهران

انتخاب محل دیگر

اذان صبح: ۰۳:۳۰

طلوع خورشید: ۰۵:۰۹

اذان ظهر: ۱۲:۱۱

اذان عصر: ۱۵:۵۸

غروب خورشید: ۱۹:۱۳

اذان مغرب: ۱۹:۳۳

وقت عشاء: ۲۰:۲۸

نیمه شب شرعی: ۲۳:۲۱

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب و محتوای سایت 2 زندگی چیست؟



مشاهده نظرات